Tworzenie sceny Lua od "zera" - napisanie warunku wywołania - trigger sceny
przykład z użyciem detektora ruchu Motion Sensor
Dodanie sceny Lua, która będzie triggerowana na każde wykrycie ruchu przez Motion Sensor
- Scena blokowa, a scena Lua
- Omówienie parametrów sceny: np "allow to restart a running scene"
- Podglądanie konsoli - możliwość podglądania konsoli w dolnej części ekranu.
- Oddzielenie części wywołującej scenę od treści sceny
Definiowanie warunku wywołania sceny Lua
- Zdefiniowanie warunku wywołania sceny za każdym razem gdy odpowiedni parametr urządzenia (Motion Sensor) przyjmie nową wartość)
- Na stronie FIBARO **odnalezienie dokumentacji **odpowiadającej za zapisu JSON definiujący warunek wywołania sceny Lua
- Szczegółowe omówienie parametrów JSON - kodu wywołania sceny
- Możliwość użycia wartości "anyValue" w przypadku reakcji na zmianę wartości za każdym razem
- Możliwość definiowania dodatkowych zależności warunkowych dla wywołania sceny Lua
Testowanie wywołania sceny
- Wywołanie sceny automatycznie po detekcji ruchu przez Motion Sensor
- Ręczne wywołanie sceny za pomocą przycisku 'run '
- Potwierdzenie poprawności warunku wywołania sceny
W trakcie tego kursu DIY wideo nauczysz się tworzyć proste i zaawansowane sceny Lua w systemie Smart Home FIBARO.
Kurs ten jest najlepszym krokiem w kierunku rozpoczęcia przygody z programowanie Lua dla FIBARO.
Kurs ten pozwoli ci płynnie przejść do programowania urządzeń wirtualanych - Quick App FIBARO.
Poznasz narzędzia i techniki niezbędne do efektywnego programowania oraz budowania scen obsługujących różne urządzenia i serwisy.
Wszystkie przedstawione zagadnienia w filmach są praktycznymi sytuacjami, jakie spotkasz w domu. Pokazuję jak do zagadnień takich jak wykrywanie ruchu w domu, załączanie światła, odcinanie wody po zalaniu itp. można podejść na wiele sposobów:
- budując scenę blokową i przekształcając ją na scenę Lua, a następnie edytując wygenerowaną scenę Lua, lub
- pisząc scenę Lua do zera.
W filmach pokaże ci także jak po uruchomieniu sceny Lua (trigger sceny wyzwolony) oprogramować najbardziej typowe zachowania sceny (kod po prawej stronie edytora sceny). Nauczę Cię jak:
- wysyłać rozkazy do urządzeń (załączyć światło, otworzyć zawory, a nawet wywołać metodę Quick App etc): hub.call(...)
- odczytać stan innych urządzeń: hub.getValue(...)
- odczytać pogodę przez wewnętrzne API centrali: api.get("/weather")
- dowiedzieć się jakie zdarzenie triggerowało scenę: soruceTrigger
- parsować zwrócone dane: jsonEncode(...)
- zdefiniować zmienne lokalne: local ...
- tworzyć warunkowe bloki: IF-THEN-ELSE-END
- znaleźć przyczynę niemożliwości zapisania sceny Lua
- pozbyć się błędu typu: "Unexpected symbol near ..."
Kolejną rzeczą, która na pewno przyda Ci się w domu to optymalizacja pod kątem ilości scen blokowych i Lua. Rozwiązanie, którego poszukują użytkownicy central light (HC3L) i Yubii gdzie ilość scen w systemie (dotyczy łącznie wszystkich scen blokowych i Lua) jest ograniczona do 20!!!. Dla tych osób pokazuję, w jaki sposób napisać scenę Lua, która pozwoli na obsłużenie kilku scen blokowych i Lua przez jedną scenę Lua. To zwolni miejsce na jeszcze dodatkowe sceny w centrali.