https://hook.eu1.make.com/ra37mi535b7cu7uwz9jpdd6uq7kae6mn

Lekcja tekstowa
Lekcja audio
Zadanie
Dodatkowe informacje
Dodatkowe informacje
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Utworzenie sceny blokowej po to, aby na jej podstawie automatycznie wygenerować właściwy kod triggera - warunku wywołania sceny Lua

przykład z użyciem ściemniacza - Dimmer

Przykład z życia: scena blokowa obsługująca naciskanie przycisku ściennego Dimmer'a

  • Znalezienie pod urządzenia Dimmer'a - pilot/remote
  • Odnalezienie zmiennej scenActivation i jej wartości (12, 13) zgodnie z dokumentacją Dimmer
  • Dodanie drugiego warunku triggerowania sceny blokowej

Konwersja sceny blokowej na scenę Lua

  • Obsługa zmiennej sourceTrigger
  • Użycie konwersji json.encode()
  • Odczytanie atrybutu value z zmiennej sourceTrigger
  • Rozpoznanie co triggerowało scenę i odpowiednia reakcja przez użycie bloku **IF-THEN-ELSE-END **
  • **Wywołanie metody innego urządzenia - tutaj Quick App **

Oprogramowanie akcji dla Dimmer

  • Omówienie konfiguracji Dimmer
  • Konfiguracja parametru 28 tak, aby Dimmer wywoływał sceny (blokowe lub Lua) po naciśnięciu przycisku.

W trakcie tego kursu DIY wideo nauczysz się tworzyć proste i zaawansowane sceny Lua w systemie Smart Home FIBARO.
Kurs ten jest najlepszym krokiem w kierunku rozpoczęcia przygody z programowanie Lua dla FIBARO.
Kurs ten pozwoli ci płynnie przejść do programowania urządzeń wirtualanych - Quick App FIBARO.
Poznasz narzędzia i techniki niezbędne do efektywnego programowania oraz budowania scen obsługujących różne urządzenia i serwisy.

Wszystkie przedstawione zagadnienia w filmach są praktycznymi sytuacjami, jakie spotkasz w domu. Pokazuję jak do zagadnień takich jak wykrywanie ruchu w domu, załączanie światła, odcinanie wody po zalaniu itp. można podejść na wiele sposobów:

  • budując scenę blokową i przekształcając ją na scenę Lua, a następnie edytując wygenerowaną scenę Lua, lub
  • pisząc scenę Lua do zera.

W filmach pokaże ci także jak po uruchomieniu sceny Lua (trigger sceny wyzwolony) oprogramować najbardziej typowe zachowania sceny (kod po prawej stronie edytora sceny). Nauczę Cię jak:

  • wysyłać rozkazy do urządzeń (załączyć światło, otworzyć zawory, a nawet wywołać metodę Quick App etc): hub.call(...)
  • odczytać stan innych urządzeń: hub.getValue(...)
  • odczytać pogodę przez wewnętrzne API centrali: api.get("/weather")
  • dowiedzieć się jakie zdarzenie triggerowało scenę: soruceTrigger
  • parsować zwrócone dane: jsonEncode(...)
  • zdefiniować zmienne lokalne: local ...
  • tworzyć warunkowe bloki: IF-THEN-ELSE-END
  • znaleźć przyczynę niemożliwości zapisania sceny Lua
  • pozbyć się błędu typu: "Unexpected symbol near ..."

Kolejną rzeczą, która na pewno przyda Ci się w domu to optymalizacja pod kątem ilości scen blokowych i Lua. Rozwiązanie, którego poszukują użytkownicy central light (HC3L) i Yubii gdzie ilość scen w systemie (dotyczy łącznie wszystkich scen blokowych i Lua) jest ograniczona do 20!!!. Dla tych osób pokazuję, w jaki sposób napisać scenę Lua, która pozwoli na obsłużenie kilku scen blokowych i Lua przez jedną scenę Lua. To zwolni miejsce na jeszcze dodatkowe sceny w centrali.

Łukasz Gawryjołek
Łukasz Gawryjołek

Jestem założycielem portalu “Z Techniką za Pan Brat”. Z wykształcenia jestem automatykiem programistą. Wdrożyłem dziesiątki rozwiązań przemysłowych w Polsce i za granicą, m.in. kompleksowe systemy sterowania dla maszynowni przemysłowych.

O smart home realizowanym przez centralę FIBARO wiem w praktyce wszystko. Posiadam certyfikaty instalatora i programisty systemów smart home FIBARO. Od 2017 roku dogłębnie testuję wszystkie kombinacje podłączeń urządzeń w domach klientów i… przede wszystkim swoim.

Automatyczne generowanie warunku sceny (Dimmer)
keyboard_arrow_down
Tworzenie Scen Lua dla początkujących
99%
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.
No items found.