Utworzenie sceny blokowej po to, aby na jej podstawie automatycznie wygenerować właściwy kod triggera - warunku wywołania sceny Lua
przykład z użyciem ściemniacza - Dimmer
Przykład z życia: scena blokowa obsługująca naciskanie przycisku ściennego Dimmer'a
- Znalezienie pod urządzenia Dimmer'a - pilot/remote
- Odnalezienie zmiennej scenActivation i jej wartości (12, 13) zgodnie z dokumentacją Dimmer
- Dodanie drugiego warunku triggerowania sceny blokowej
Konwersja sceny blokowej na scenę Lua
- Obsługa zmiennej sourceTrigger
- Użycie konwersji json.encode()
- Odczytanie atrybutu value z zmiennej sourceTrigger
- Rozpoznanie co triggerowało scenę i odpowiednia reakcja przez użycie bloku **IF-THEN-ELSE-END **
- **Wywołanie metody innego urządzenia - tutaj Quick App **
Oprogramowanie akcji dla Dimmer
- Omówienie konfiguracji Dimmer
- Konfiguracja parametru 28 tak, aby Dimmer wywoływał sceny (blokowe lub Lua) po naciśnięciu przycisku.
W trakcie tego kursu DIY wideo nauczysz się tworzyć proste i zaawansowane sceny Lua w systemie Smart Home FIBARO.
Kurs ten jest najlepszym krokiem w kierunku rozpoczęcia przygody z programowanie Lua dla FIBARO.
Kurs ten pozwoli ci płynnie przejść do programowania urządzeń wirtualanych - Quick App FIBARO.
Poznasz narzędzia i techniki niezbędne do efektywnego programowania oraz budowania scen obsługujących różne urządzenia i serwisy.
Wszystkie przedstawione zagadnienia w filmach są praktycznymi sytuacjami, jakie spotkasz w domu. Pokazuję jak do zagadnień takich jak wykrywanie ruchu w domu, załączanie światła, odcinanie wody po zalaniu itp. można podejść na wiele sposobów:
- budując scenę blokową i przekształcając ją na scenę Lua, a następnie edytując wygenerowaną scenę Lua, lub
- pisząc scenę Lua do zera.
W filmach pokaże ci także jak po uruchomieniu sceny Lua (trigger sceny wyzwolony) oprogramować najbardziej typowe zachowania sceny (kod po prawej stronie edytora sceny). Nauczę Cię jak:
- wysyłać rozkazy do urządzeń (załączyć światło, otworzyć zawory, a nawet wywołać metodę Quick App etc): hub.call(...)
- odczytać stan innych urządzeń: hub.getValue(...)
- odczytać pogodę przez wewnętrzne API centrali: api.get("/weather")
- dowiedzieć się jakie zdarzenie triggerowało scenę: soruceTrigger
- parsować zwrócone dane: jsonEncode(...)
- zdefiniować zmienne lokalne: local ...
- tworzyć warunkowe bloki: IF-THEN-ELSE-END
- znaleźć przyczynę niemożliwości zapisania sceny Lua
- pozbyć się błędu typu: "Unexpected symbol near ..."
Kolejną rzeczą, która na pewno przyda Ci się w domu to optymalizacja pod kątem ilości scen blokowych i Lua. Rozwiązanie, którego poszukują użytkownicy central light (HC3L) i Yubii gdzie ilość scen w systemie (dotyczy łącznie wszystkich scen blokowych i Lua) jest ograniczona do 20!!!. Dla tych osób pokazuję, w jaki sposób napisać scenę Lua, która pozwoli na obsłużenie kilku scen blokowych i Lua przez jedną scenę Lua. To zwolni miejsce na jeszcze dodatkowe sceny w centrali.