Co to jest ilości instancji sceny.
przykład z użyciem sciemniacza Dimmer
W centrali HC2:
W centrali FIBARO HC2 była określana maksymalna liczba instancji, która mówiła, ile jednocześnie/równolegle działających scen mogło być wykonywanych.
**Ustawienie to nie gwarantowało tego, że kolejne wywołanie sceny np. po wykryciu detekcji ruchu spowoduje od razu jej odrzucenie lub zatrzymanie wcześniejszej sceny już uruchomionej. **
Aby odrzucić właśnie uruchomioną scenę (gdy wcześniejsza scena jeszcze się wykonuje) **HC2 wymagało napisania **odpowiedniego warunku IF-THEN.
W centrali HC3/YUBII/HC3L:
W centrali HC3 pisanie warunku IF-THEN dla powyższego celu jest zbędne, ponieważ istnieje dedykowana opcja "allow to restart a running scene". Opcja ta automatycznie usuwa poprzednią instancję sceny, gdy zostaje uruchomiona nowa instancja sceny.
Rozwiązanie "allow to restart a running scene" - omówione w filmie gwarantuje, że:
- dana scena jest zawsze wykonywana tylko przez ** jedną instancję,**
- to ty w konfiguracji sceny określasz czy tą jedyną instancją wykonująca scenę będzie nowa instancja, czy p**ozostanie wcześniejsza **(która jeszcze wykonuje scenę) i ją w ten sposób blokuje).
W trakcie tego kursu DIY wideo nauczysz się tworzyć proste i zaawansowane sceny Lua w systemie Smart Home FIBARO.
Kurs ten jest najlepszym krokiem w kierunku rozpoczęcia przygody z programowanie Lua dla FIBARO.
Kurs ten pozwoli ci płynnie przejść do programowania urządzeń wirtualanych - Quick App FIBARO.
Poznasz narzędzia i techniki niezbędne do efektywnego programowania oraz budowania scen obsługujących różne urządzenia i serwisy.
Wszystkie przedstawione zagadnienia w filmach są praktycznymi sytuacjami, jakie spotkasz w domu. Pokazuję jak do zagadnień takich jak wykrywanie ruchu w domu, załączanie światła, odcinanie wody po zalaniu itp. można podejść na wiele sposobów:
- budując scenę blokową i przekształcając ją na scenę Lua, a następnie edytując wygenerowaną scenę Lua, lub
- pisząc scenę Lua do zera.
W filmach pokaże ci także jak po uruchomieniu sceny Lua (trigger sceny wyzwolony) oprogramować najbardziej typowe zachowania sceny (kod po prawej stronie edytora sceny). Nauczę Cię jak:
- wysyłać rozkazy do urządzeń (załączyć światło, otworzyć zawory, a nawet wywołać metodę Quick App etc): hub.call(...)
- odczytać stan innych urządzeń: hub.getValue(...)
- odczytać pogodę przez wewnętrzne API centrali: api.get("/weather")
- dowiedzieć się jakie zdarzenie triggerowało scenę: soruceTrigger
- parsować zwrócone dane: jsonEncode(...)
- zdefiniować zmienne lokalne: local ...
- tworzyć warunkowe bloki: IF-THEN-ELSE-END
- znaleźć przyczynę niemożliwości zapisania sceny Lua
- pozbyć się błędu typu: "Unexpected symbol near ..."
Kolejną rzeczą, która na pewno przyda Ci się w domu to optymalizacja pod kątem ilości scen blokowych i Lua. Rozwiązanie, którego poszukują użytkownicy central light (HC3L) i Yubii gdzie ilość scen w systemie (dotyczy łącznie wszystkich scen blokowych i Lua) jest ograniczona do 20!!!. Dla tych osób pokazuję, w jaki sposób napisać scenę Lua, która pozwoli na obsłużenie kilku scen blokowych i Lua przez jedną scenę Lua. To zwolni miejsce na jeszcze dodatkowe sceny w centrali.